Ana Arı Mağduru Olmayın

Ana Arı Mağduru Olmayın

Ana arı mağduru olmamak için lütfen okuyalım…

Değerli ziyaretçilerimiz ve müşterilerimiz, ana arı satın almadan önce ve ana arı satın alma sürecinden mağdur olmamak için aşağıda yazacaklarımızı lütfen dikkatlice okuyunuz. Çünkü genel olarak ana arı satın alan müşterilerimiz ile yaşadığımız sorunları yazıp ve bu sorunlar ile karşılaşmamak için ne yapmanız gerektiğini yazacağız.

Ana arı siparişi veren müşterilerimiz bizden daha sipariş vermeden önce arılarını bölmüş ve son dakikada bizden sipariş geçiyor ve saat başı bu sefer bizleri arıyor ana arım nerde, ne zaman çıkıyor, çıktı mı sorular ile bizleri gün içinde sürekli telefon ile meşgul ediyorlar ve bunun üzerine yağmur gibi durumlar olunca ana arı gönderimleri 1 veya 2 gün geçikme olunca morali bozulup, bizlere isyan ediyorlar. Sonuç olarak bu canlı bir hayvan ve doğal koşullara bağlı kaldığını lütfen unutmayalım…

Mümküm mertebe ana arılarınız kargoya verilmeden bölme işlemini yapmayın. Genel olarak dediğimiz günde çıkarıyoruz ama olurda bazen aksilikler olabiliyor bu tür aksilikleride bertaraf etmek için en güzeli ana arı kargoya verildiği gibi bölme yapmak her zaman en sağlıklı olanı olacaktır. Ana arı kargoya verilince telefonuza mesaj atıyoruz.

Bunların Yanı Sıra Şunlarıda Mutlaka Göz Önünde Bulundurun:

a) Ana arının canlı bir hayvan olduğunu ve doğal koşullardan etkilenebileceğini (yağmur, çiftleşmeme sorunu, çiftleşme uçuşundan dönmemesi vb.) asla unutmayın. Bu durumlar ana arının kargoya verilmesinden aksaklığa neden olabilir.

b) Ana arılar kargoya verilince bölme işlemi yapınız ve ana arı kargoya gelince vakit kaybetmeden gidip ana arınızı ilgili kargo şubesinden alınız.

 c) Ana arıyı kargodan alınca peçete ile arılar su verebilirsiniz ve ana arıyı arabada taşırken güneş görmeyen, kapalı ve serin yere koyunuz. Araçınız sıcak yerlerine veya motor sıcaklığı alabilcek yerelere ana arıları koymayınız.

NOT: Ana arı kargoda öldüyse hemen kargo görevlisinin yanında bizi arayıp bilgilendirin. Olurda telefonu falan açamasak bize lütfen durumu bildiren mesaj atınız. Kargodan gittikten sonra yolda veya başka bir yerde öldürdüğünüz ana arılar için bizleri sorumlu tutmayınız. Tabi ki müşteri memnuniyeti için yine yardımcı olmaya çalışırız.

Bir önceki yazımız olan Ana Arı Nakliye Kafesi başlıklı makalemizde ana arı kafesi, ana arı nakliye kafkesi ve ana arı taşıma kafesi hakkında bilgiler verilmektedir.

Ana Arı Siparişi
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 27 YORUM
  1. Bülent SUNAL dedi ki:

    Ana arı siparişi verdim ve ana arılarım geldi .Bir ana arım kargo esnasında zayi olmuştu durumu bildirdiğimde hemen telafi edildi. Çok teşekkür ederim .Çalışmalarınızda başarılar dilerim

    1. Admin dedi ki:

      Bülent SUNAL, bizler teşekkür ederiz. İnşallah istediğiniz verimi alırsınız. iyi günler

  2. TAHSİN YEGİNOĞLU dedi ki:

    ben artvin ili hopa ilçesinde 45 yıllık arıcıyım.arı ırkım tam kafkastır.mevcut arılarımı takviye etmek için 20 adet 5 lık anasız paket arı almak istiyorum Tabiki kafkas ırkı olması muhakkaktır.lütfen beher paket arının fiatını meil adrsime bildirirseniz minnettar kalırım

    1. Admin dedi ki:

      TAHSİN YEGİNOĞLU, tabi ki kafkas paket arı gönderimi yapabiliriz. Ayrıntılar ve sipariş için lütfen buraya bakınız… http://www.anaari.gen.tr/satilik-ari

  3. kaya dedi ki:

    didim mavişehir bölgesinde kendime yetecek kadar bal üretmek istiyorum yetiştirme ile bilgiyi nerden öğrenebilirim birde hangi cins bu bölgeye uygundur iyi günler

    1. Admin dedi ki:

      kaya, anaari.gen.tr sitemizde arıcılık ve ana arı hakkında yeterli bilgi ve döküman mevcuttur. Yine arıcılık hakkında arıcılık forumlarını ziyaret ediniz lütfen.

  4. yılmaz arslan dedi ki:

    Gönderdiğiniz ana arılar döllenmiş ve yumurtlayan ana arılar dimi şüpheye düştüm de

    1. Admin dedi ki:

      yılmaz arslan, ana arılar çiftleşmiş bir şekilde ve döllenen ana arılar gönderilir. Ana arılar kutulara yumurta attıktan sonra gönderilir.

      1. yılmaz Arslan dedi ki:

        Tesekkur ederim sağolun

  5. MEHMET ALİ GÜL dedi ki:

    anaarı satışınız nezaman başlıyor . üç çıta arısı olan bir arkadaşımızın kovan ın anası zayi olmuş .başka kolonisi olmadığı için birleştirme yapamıyor. acil anaarı ihtiyacı var yardımcı olur musunuz .teşekürler

    1. Admin dedi ki:

      MEHMET ALİ GÜL, bu tarih itibari ile ana arı gönderim yapmıyoruz. Ana arıların gönderim Nisan 5 gibi başlayacaktır. Sipariş verirseniz ona göre gönderilmektedir.

  6. numan KARAÇIBIK dedi ki:

    İlk önce size kolay gelsin ben belfast ana siparişi verdim benim arılar yaklaşık 8.9.10 çerçeve bu arılara gelecek olan anaları nasıl alıştıra bilirim teşekkürler

    1. Admin dedi ki:

      numan KARAÇIBIK, bölme işlemi yapabilirsiniz ve bölme işleminden sonra 1-2 gün ana arı kendi kafesinde durduktan sonra kek kısmındaki teli açınız.

  7. Kazım YENİKOMŞU dedi ki:

    Bölme yapıp 2 arı oluşturduğumuzda bölünen arılar (2 kovan arı) o yıl üst kata bal yaparmı?

    1. Admin dedi ki:

      Kazım YENİKOMŞU, ana arı verimli ise ve mevsimde elverişli olursa bal yapar.

      1. Kazım YENİKOMŞU dedi ki:

        Kastamonuda arı kovanı bölünmesi için hangi tarihleri önerirsiniz? (En uygun zaman)

        1. Admin dedi ki:

          Kazım YENİKOMŞU, Nisa ayının sonuna doğru yapabilirsiniz.

  8. muhammet emin dedi ki:

    ana arılar kargoda ölmüş ise teslim almıyormuyuz. size ulaşamaz isek mesajla ne zaman dönüş yaparsınız

    1. Admin dedi ki:

      muhammet emin, eğer ölmüşse bize bilgi verip veya mesaj atın aynı ana arıları geldiği şube kargosuna geri gönderin.

  9. muhammet emin dedi ki:

    tamam bilgileriniz için teşekkür ediyorum

  10. Mustafa Ünal dedi ki:

    Kafkas arı ırkı, rakımı 1500-1600 metre olan Toros Dağlarında verimli olurmu ?
    Bu bölgede yaşar mı?
    Teşekkürler.

    1. Admin dedi ki:

      Mustafa Ünal, kafkas arısının yaşam alanı belirtmiş olduğunuz rakımlardadır.

  11. mehmet ç dedi ki:

    Ana arı kargoda ölmedi. fakat geldiğinde sersemdi. hemen kovana götürdüm ve koydum kek kısmı kapalıydı. ertesi gün kovanı kontrol ettiğmde ana arı ölmüştü. 8 adet ana arı aldım 7 adedinde sıkıntı olmadı. telefonla görüşemedim. yardımcı olursunuz diye düşünüyorum. müşteri memnuniyeti için. iyi günler

    1. Admin dedi ki:

      mehmet ç, tamamdır listemizden kontrol edip size yeniden ana arı gönderimi yapmaya çalışalım. Lakin, kargodaki kayıplar bize aittir sonradan arıcı tarafından ölümler bizim sorumluluğumuzda değildir. Gönderim tarihi ile sizin bize bildirdiğiniz tarihe bakıp SMS ile bilgi verilecektir.

      1. mehmet ç dedi ki:

        hala daha dönmediniz?

        1. Admin dedi ki:

          mehmet ç, konu nedir telefon ile arayın.

          1. mehmet ç dedi ki:

            ilginiz için teşekkürler

BİR YORUM YAZ